۱۳۹۴ اردیبهشت ۸, سه‌شنبه

زنی که چهل سال خودش را مانند یک مرد، می آراست



یک زن مصری که مدت چهل سال لباس مردانه به تن می کرد و خودش را به مانند یک مرد، می آراست توانست لقب "مادر نمونه و کارگر" را بدست آورد.

یک زن مصری که مدت چهل سال لباس مردانه به تن می کرد و خودش را به مانند یک مرد، می آراست توانست لقب "مادر نمونه و کارگر" را بدست آورد. این زن شصت و پنج ساله که (سیسه ابو داوو Sisa Abu Daooh ) نام دارد میگوید چهل و سه سال قبل از امروز شوهرش را از دست داد و به این ترتیب وادار گردید تا برای اعاشۀ خود و فرزندانش کار کند. او میگوید "از آنجایی که در آن زمان یافتن کار برای یک زن امری بود دشوار، به همین دلیل من موهایم را کوتاه نموده دستار به سرم بستم و در حالی که چپن یا بالاپوش به تن و بوت های مردانه به پا کرده بودم در جستجوی یافتن یک کار برایم شدم".
او نخست در بخش ساختمانی صاحب کار شده، به ساختن خشت پرداخت. پس از آن هم مدتی مشغول کار در بالای مزرعه شد. اما بعداَ به دلیل مشکلات صحی به "بوت دوزی" یا رنگ کردن بوت ها پرداخت و از این راه برای خود و فرزندانش نان تهیه نمود.
او میگوید "پوشیدن لباس مردانه برایم کار ساده ای نبود. ولی هرگاه من خود را به مانند یک مرد نمی آراستم ممکن مردان مانع کارم می شدند و یا با من پرخاش می کردند و حتی این امکان نیز وجود داشت که بالایم تجاوز جنسی کنند".
بالاخره این زن مصری توانست به روز بیست و دوم مارچ یعنی فردای روز مادر [ در مصر روز مادر مصادف است با بیست و یکم مارچ یعنی روز نوروز] با عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر دیدار کند. در این دیدار او توانست لقب " یک مادر نمونه و کارگر" را همراه با یک مبلغ پول، معادل شش و نیم هزار دالر امریکایی بدست آورد.
با وجود که هویت (سیسه ابو داوو) دیگر فاش شده است و همه میدانند که او یک مرد نه بلکه یک زن است با آنهم او میگوید که به پوشیدن لباس های مردانه همچنان ادامه خواهد داد.
هر چند در مصر مردان و زنان از حقوق مساوی برخوردارند ولی با آنهم گفته میشود که هنوز هم تا مشارکت زنان در بخش های سیاست و اقتصاد در آن کشور، راۀ درازی باقی است که باید پیموده شود.
رییس جمهور مصر با سیسه ابو داوو
منبع
 http://www.thenational.ae/world/middle-east/sisi-honours-exemplary-mother-who-dressed-as-man


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر