۱۳۹۴ خرداد ۱۷, یکشنبه

با پاسپورت افغانی به چند کشور میتوان بدون ویزه سفر کرد ؟


با داشتن یک پاسپورت مناسب دروازه های جهان به روی تان گشوده میشود !

روزنامه بریتانوی Mail Online با بیان این مطلب فهرستی را از ٩٤ کشور جهان تهیه کرده و خواسته ببیند اتباع این کشور ها تا چه حد میتوانند آزادانه سفر نمایند. یا به عبارۀ دیگر هدف از این تحقیق اینست که دیده شود اتباع کدام کشور ها در هنگام سفر، بیشتر به ویزه ضرورت دارند. آن طوری که دیده میشود در صدر این فهرست کشور های سویدن، فینلند، آلمان، انگلستان و ایالات متحده قرار دارد که اتباع کشور های مذکور میتوانند به یکصد و هفتاد و چهار کشور بدون ویزه سفر نمایند. در مقام دوم کشور های کانادا و دنمارک، در مقام سوم فرانسه، بلجیم، ایتالیا، جاپان، کوریای جنوبی، لوکزامبورگ، هالند، پرتگال، اسپانیا و در مقام چهارم هم ناروی قرار دارد که اتباع کشور های مذکور بالترتیب به ١٧٣، ١٧٢ و ١٧١ کشور میتوانند بدون ویزه مسافرت نمایند.
اما برخلاف حدس
و تصور کشور های کوریای شمالی و کیوبا در اخیر این فهرست نه بلکه در مقام های ٨٦ و ٦٩ قرار دارند. در اخیر این فهرست کشور افغانستان و در بالای آن عراق و پاکستان قرار دارد که از آن جمله افغان ها به ٢٨کشور، عراقی ها به ٣١ کشور و پاکستانی ها به ٣٢ کشور جهان میتوانند بدون ویزه سفر کنند.
منبع www.dailymail.co.uk/travel/travel_news/article-3021237/The-powerful-passports-world-revealed-ones-barely-let-travel-anywhere.html


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر