۱۳۹۴ شهریور ۱۴, شنبه

دو دوست معیوب، یکی نابینا و دیگری بدون دست که توانستند ده هزار نهال را غرس کنند



دو مرد چینی بنام های (Jia Haixia) و (Jia Wengi) که هر دو پنجاه و سه سال عمر دارند با هم دوست میباشند. آنها هر دو معیوب اند، یکی دست ندارد و دیگری نابیناست. 

دو مرد چینی بنام های (Jia Haixia) و (Jia Wengi) که هر دو پنجاه و سه سال عمر دارند با هم دوست میباشند. آنها هر دو معیوب اند، یکی دست ندارد و دیگری نابیناست. (Jia Wengi) وقتی سه ساله بود هر دو دستش را از دست داد و (Jia Haixia) هم از بدو تولد از بیماریی چشم رنج میبرد که منجر به نابینایی چشم چپ اش شد. اما دیری نگذشته بود که او در یک حادثۀ که در محل کارش اتفاق افتاد بینایی چشم راست خود را نیز از دست داد و به این ترتیب کاملاَ نابینا گردید.
معیوبیت این دو مرد باعث شد تا آنها نتوانند برای خود کار و مشغولیتی بیآبند. اما این دو دوست در برابر دشواری های زندگی سر تسلیم فرود نیآورده، خواستند کاری کنند که در نوع خودش بی نظیر باشد. به همین دلیل آنها تصمیم گرفتند تا به کمک همدیگر ساحۀ بزرگ سه هتکار زمین در کنار ساحل دریا را با غرس نمودن نهال ها به یک ساحۀ سبز مبدل سازند. به همین منظور آنها در سال ٢٠٠١ محل مذکور را از دولت به اجاره گرفته و در بدل دریافت پول ناچیزی شروع به کار کردند.
(Jia Haixia) نابینا با اشاره به دوستش که دست ندارد میگوید " من دستان او هستم و او هم چشمان من است".
واقعاَ این دو دوست معیوب با ترکیب نمودن مهارت های خود توانسته اند بر مشکلات فایق آمده کاری خارق العادۀ را انجام بدهند. آنها همه روزه ساعت هفت صبح از منزل خارج شده به محل غرس درختان میروند. اما برای رسیدن به آن محل باید آنها از دریا عبور کنند. در هنگام عبور از دریا (Jia Wengi) دوست نابینای خود را در پشتش حمل می کند.
از آنجایی که آنها توانایی خریداری نهال های نو را ندارند از (قلمه) ها یا شاخه های درختان به عنوان نهال استفاده می کنند. برای بدست آوردن (قلمه) ها باید (Jia Wengi) که دست دارد به درخت بالا برود و شاخه های مناسب را قطع کند. او برای انجام این کار نخست روی شانه های دوستش قرار میگیرد و بعد به درخت بالا میرود. اما چون او دیده نمی تواند از دوستش که در زیر درخت ایستاده است کمک می طلبد. طوری که دوستش او را رهنمایی میکند تا شاخه های مناسب را قطع کند.
آنها در طول ده سال گذشته توانسته اند یک ساحۀ بزرگ را توسط هزاران درخت بپوشانند که این کار باعث جلب توجه پرنده گان زیاد به آن محل شده است.
این دو مرد را با این کار خارق العادۀ که انجام می دهند شایسته است قهرمان و مدافعان محیط زیست نامید.




منبع

 http://iheartintelligence.com/2015/03/15/a-blind-man-and-his-armless-companion-plant-over-10000-trees-in-china/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر