۱۳۹۵ خرداد ۲۷, پنجشنبه

در باره سیاه موی و جلالی چه میدانید؟


در کنار سایر دلداده گان معروف نام های سیاه موی و جلالی نیز گرفته میشود.
اما آیا می دانید که سیاه موی تا همین سه دهه قبل حیات داشته و یکی از نواسه های سیاه موی و جلالی امروز نیز در ولایت غور زندگی می کند؟

سیاه موی و جلالی حدودی یک قرن قبل از امروز میزیسته اند. سیاه موی از ولسوالی دولینه ولایت غور و جلال الدین معروف به جلالی پسر محمد یوسف از ولسوالی قادس ولایت غور بوده است.
 جلالی در مدارس دینی درس خوانده و شعر نیز می سروده است. گفته می شود او در هر محفلی اشعارش را با آب و تاب می خواند و مردم را متوجه حال خود می نمود که همین موضوع باعث شهرت عشق او شد.
جلالی بعد از سال ها رنج کار موفق میشود تا آرزوی خانوادۀ سیاه موی را که، یک مشت پول است برآورده سازد و سیاه موی را عقد کند. آنها در سال 1301 با هم ازدواج میکنند ولی متاسفانه 9 ماه بعد جلالی فوت میکند و دو ماه بعد از فوت او یگانه فرزند مشترک آنها بدنیا می آید که نامش را بها الدین می گذارند.
سیاه موی که بعد از فوت جلالی، شصت سال عمر نمود با مردی دیگری ازدواج میکند. نامبرده در سال 1362 چشم از جهان می پوشد.
یگانه فرزند آنها، یعنی بهاالدین جلالی در سال 1386 وفات می کند. گفته میشود او دو پسر داشته است بنام های ظاهر جلالی و علاالدین جلالی. اولی مدتی را در فاکولته ادبیات پوهنتون کابل به صفت استاد وظیفه انجام داده و در سال 1376 در یک سانحۀ هوایی جانش را از دست داده است. اما علا الدین جلالی خوشبختانه تا اکنون حیات داشته و در ولسوالی دولینه ولایت غور زندگی میکند.
ماخذ
مجله ژوندون شمارۀ 32 سال  1350 
و همچنان ویبلاگ هیلی افغان

 این عکس سیاه موی در روز های پسین زندگیش گرفته شده، در هنگامی که سیاه موی دیگر به یک زن مو سفید مبدل شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر